קוד לבוש פטישיסטי- מה מסתתר מאחורי הדרישה הזו?

שישי בערב ובא לכם לצאת למסיבה. התקלחתם, התגנדרתם, ונסעתם למקום. אפילו מצאתם חניה! אבל אבוי- לא מכניסים אתכם בדלת.
אם הסיפור הזה נשמע לכם מוכר מדי, כנראה שנפלתם בנקודה שרבים וטובים נפלו בה- קוד הלבוש "דרסקוד". 

בין אם זה הג'ינס, ובין אם זו הטישרט שקיבלתם בטירונות- משהו בלוק שלכם פשוט לא עובד. אתם בטוחים שאתם שיא השיק והיופי, אבל הבאונסר סבור קצת אחרת. וכמו רבים וטובים, גם אתם התעצבנתם על ההחלטה הזו. 

"ממתי שופטים בן אדם על איך שהוא נראה?"
ובכן יקיריי, לפחות מסוף שנות ה40 של המאה הקודמת.


היסטוריה על קצה המזלג:

הבדס"מ המודרני כפי שאתם מכירים כיום הוא לא כמו בספרים של דה סאד ומאזוך, אלא מבוסס על משהו קצת יותר קרוב לימינו- המשמר הישן.
המשמר הישן התחיל בסוף מלחמת העולם השנייה. חיילים משוחררים הומוסקסואלים אשר חיפשו לשלב את ביטויי המיניות שלהם ביחד עם השגרה והמשמעת הצבאית, מצאו אותה במקום מפתיע ביותר: מועדוני האופנוענים. 

למשמר הישן היו חוקים מאוד נוקשים, וחלקם נגעו לאיך צריך להתלבש. לא עמדת בחוקים? לא נכנסת למועדון. לא נכנסת למועדון? לא הייתה לך גישה לבדס"מ בכלל. בניגוד להיום, שמספיק שתפתחו משתמש עם שם חושני ב"כלוב", או שהיית בסצינת המועדונים, או שלא היית קיים. 

להלן רשימת החוקים שהיו נפוצים בנושא הדרסקוד:

  1. תמיד נעל מגפיים גבריות, עדיפות לשחורות.

  2. תמיד תחגור חגורה שחורה רחבה ופשוטה, שום דבר מפונפן.

  3. לעולם אל תערבב עור שחור עם עור חום.

  4. לעולם אל תערבב קישוטי כרום או כסף עם זהב או פליז.

  5. מכנס ארוך בלבד, ג'ינס לווייס או עור, לא מכנסונים.

  6. צ'אפס (מכנסי עור ללא אזור מפשעה וישבן) מראים יותר התחייבות מאשר לווייס, ומכנסי עור מראים יותר התחייבות מצ'אפס, במיוחד אם נלבשים באופן תמידי. 

  7. מעילי עור חייבים להיות עם כותפות (למעט רוכבים).

  8. ציוד ראש נשמר לשולטים, מנוסים, או נשלטים כבדים בלבד.

  9. עור, למעט חגורה ומגפיים, יש להרוויח במהלך סצנות מאתגרות.

  10. לבוש עור "מלא" שמור לאחר השעה 10 בלילה, ואך ורק עם חברי הקהילה. יש לכבד את הלבוש בלבישת פחות עור במהלך היום- אין להפחיד נשים זקנות או כל אדם לצורך העניין.

ובכן, אחרי חוקים כאלו, ללבוש מכנס שחור שאינו ג'ינס נשמע פשוט, לא?


נריץ קדימה לשנות ה2000:

מועדוני הבדס"מ הפכו מסוד של יודעי דבר לטרנד סקסי של זוגות משועממים ונשים שמחפשות מקום בטוח לרקוד. לאט לאט, נפתחו יותר מועדונים וליינים ברחבי הארץ והעולם, וכל סופ"ש נעשה יותר עמוס מקודמיו. ככל שישנם יותר אנשים חדשים, יותר קשה לזהות מי באמת בא מהקהילה, ומי בא להציץ. אז שוב קוד הלבוש הציץ מהאוב, והחוקים השתנו.

ג'ינסים, שפעם היו חלק אינטגרלי במראה של בדס"מים ואופנוענים, הפכו לנחלת הכלל. כיום זה נחשב למכנס הכי יומיומי שיש, ואין כמעט אדם שאין לו ג'ינס אחד בארון. בשילוב עם חולצת טישרט, המראה הפך מפורץ גבולות ומדליק, למשהו שאבא שלי לובש כשהוא הולך לקניות ב"חצי חינם" בשישי בבוקר.
בנוסף, נעלי ספורט, כפכפים וקרוקס הפכו להנעלה הכי נפוצה אצל הגבר הישראלי ששם את נוחותו מעל לאופנה. אבל מה בנוגע לנוחות של העיניים שלנו?

על מנת למנוע מאנשים פשוט לקפוץ בפתח המועדון בלי מאמץ (מה שנקרא "סתם זרקתי עליי משהו ובאתי"), קוד הלבוש הושתת בכמעט כל מועדון בדס"מי שקיים בארץ. כמו כן, המחשבה המשנית היא מאוד פשוטה- אם אתם לא תכבדו את החוק הפשוט ביותר שנוגע ללבוש, מי מבטיח שתכבדו את שאר חוקי המקום ואת גבולות המשתתפים?

קוד הלבוש הנפוץ ביותר בארץ עבור הוא: לא ללבוש ג'ינס, לא ללבוש נעלי ספורט/כפכפים/קרוקס, לא ללבוש טישרט בהירה. מעבר לכך, ככל שהלבוש יהיה פטישיסטי ואלטרנטיבי יותר, כך הסיכויים שלכם להיכנס פנימה גבוהים יותר.


אז מה כדאי לי ללבוש?

אני שמחה ששאלתם! קודם כל, אל תלבשו מה שאסור. אף אחד לא יכניס אתכם, גם אם אתם ראש הממשלה. אף אחד גם לא יפשיט אתכם, אז לחשוב "מקסימום אני אוריד את המכנס ואהיה בתחתונים" זאת מחשבה מטופשת למדי, ובנינו- קצת מוזרה. הנה כמה אלטרנטיבות לג'ינס שיתאימו לכל מועדון בארץ:

הכי פשוט וקלאסי- הכל שחור. נעליים שחורות אלגנטיות, מכנס שחור מחויט עם טישרט/מכופתרת שחורה, או לחלופין שמלה שחורה. הרשו לעצמכם להתפרע עם האקססוריז כדי לשבור קצת את המראה.

אפשר להתפרע עם הלבשה תחתונה סקסית, וכל מה שתמיד רציתם ללבוש אבל התביישתם בכל סיטואציה אחרת. החל ממחוכים וגרביוני רשת, ועד לחוטיני ועקבים בלבד, המועדונים נועדו בשביל לבטא את עצמכם. אז למה בעצם לא? כל עוד איבר המין מוסתר, לרוב לא תהיה שום בעיה.

תחזרו קצת אחורה לימי הזוהר של המשמר הישן, ותלבשו עור עם עוד עור, וקצת עור לסיום. ואם אתם טבעוניים, לא חסר דמוי עור מהמם שעושה את אותו האפקט ואף יותר בזול.

אבל בינינו, הכי טוב להתלבש פטישיסטי, צמוד וסקסי. הרי בשביל זה התאספנו...


בין אם אתם מסכימים עם הדרישה, ובין אם לא, הדרישה קיימת ותמשיך להיות קיימת בכל מסיבה שנועדה לקהל הרחב. כל עוד תפנימו את החוקים, ותפציצו בלוק, אין שום סיבה לא ליהנות גם בלי נעלי הספורט הישנות.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.