מאמר דעה- בדס"מ ופמיניזם

לא מעט פעמים שואלים אותי כיצד בדס"מ ופטיש מסתדרים עם הפמיניזם, והאם יש קונפליקטים. ובהחלט יש קשר מאוד הדוק בין שני העולמות. כדי להבין לעומק את הנושא, יש לקפוץ מעט אחורה. 

היסטוריה על קצה המזלג: 
החל משנות ה60 התחיל זרם בפמיניזם שנקרא "פמיניזם רדיקלי". זרם זה לא התמקד רק בשוויון זכויות, אלא בדיכוי נשים באשר הן. בנוסף, משנות ה80 התחיל זרם שיש יגידו שמנוגד, הנקרא "פמיניזם פרו-סקס". פמיניזם פרו סקס בעצם מתמקד בחירות המינית כחלק משחרור האישה.

הפמיניזם הרדיקלי טען כי נשים בדסמיות והגשמת פטישים שונים הוא בעצם הפנמת הדיכוי על האישה, ושנשים שבוחרות לקחת חלק באקטים שלפעמים מדמים סיטואציות פטריארכליות ומדכאות לוקחות חלק בהשפעה השלילית של אותם אקטים. ככל שאותם אקטים מקבלים פן ארוטי ומקובל, כך הגבול בין פנטזיה לפשיעה מינית הוא דק.
לעומת זאת, הפמיניזם הפרו-סקס טען שמדובר בנטייה מינית והעדפה אישית, ואין שום קשר בין אקטים שנעשים באופן פרטני ובין פשיעה מינית שנעשית לרוב על רקע של אלימות ולא על רקע של נטייה.

הקונפליקט הזה מתמשך לאורך השנים, וגם כיום נשים בדסמיות שומעות לא מעט פעמים שהן בעצם מפנימות דיכוי ולוקחות חלק בפעילות שמעודדת אלימות.

דעתי היא די ברורה: אין קשר בין בדס"מ לבין אלימות. בדס"מ מסתמך על הסכמה ורצון הדדי, שמירת בטחון כל המשתתפים, והשתתפות מודעת בידי אנשים שמסוגלים לקבל החלטות על עצמם. ולכן, אין אפשרות שבדס"מ שעומד בכל הכללים יהיה אלים או יעודד אלימות ופשיעה.

כמו כן, אני מאמינה שאחד מהדברים המדהימים בפמיניזם זאת יכולת הבחירה הנשית. כל אישה צריכה להיות מסוגלת להחליט על עצמה, בין אם להחליט על קריירה ובין אם להחליט מה לעשות להנאתה האישית ואף המינית.
כמו שפמיניזם תומך בקהילה הלהטב"קית ובעד מימוש הנטייה המינית או הזהות המגדרית באופן בטיחותי, כך גם התמיכה אמורה להיות עבור הנטייה הבדסמית או הפטישיסטית.

בבדס"מ ובעולם הפטיש יש אלפי אקטים ופנטזיות. רובם הגדול אינו קשור למגדר או לאלימות. כל אדם יכול לשחק בכל תפקיד שהוא ירצה- אישה יכולה לבחור האם לשלוט בסיטואציה וגם כאשר היא בוחרת להיות נשלטת, היא בוחרת מתי להפסיק ומה לעשות. האקטים שנתפסים מהצד כאלימים הם מעטים, ונעשים במטרה ליהנות באופן הדדי ולהתענג.

בנוסף, אני חושבת שכאשר תהיה נורמליזציה של בדס"מ בריא, והצגה של חשיבות כל הכללים ולא רק רסיסי אקטים בתצורה ארוטית, נוכל לראות את ההבדל באופן גורף ולהרחיק את האסוציאציה של אלימות מבדס"מ.

אם את רוצה ובוחרת לקחת חלק בעולם הזה ולממש את הנטיות והרצונות האישיים שלך, אני מאחורייך ומאחלת לך שפע של עונג ואהבה. ואם זה לא בשבילך ואת בוחרת שלא, אני אתמוך בזכותך לבחור את כל מה שיביא לך אושר. 

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.