המדריך המלא לניקוי צעצועים

צעצועי מין ואביזרים הפכו לחלק בלתי נפרד מחיי המין של רבים מאיתנו, בין אם מדי פעם ובין אם על בסיס קבוע, לבד או ביחד- אביזרים יכולים לשדרג לנו את החוויה ולגרום לנו לחוות דברים חדשים ומרגשים.

עם זאת, צעצועי מין לא מתקלחים כל יום, ויכולים להיות מלאים בלכלוך, חיידקים, נבגי פטריות, ומה לא... מכיוון שאנחנו כאן כדי ליהנות ולא לחלות, מאוד חשוב לשמור על שגרת נקיון עם הצעצועים השונים שלנו. 

ראשית, חשוב לציין- כמעט כל אביזר מין שאתם רוכשים דרך מוכר מסודר, יגיע עם הוראות כיצד לנקות בהתאם להרכב חומרים שלו. תמיד תפעלו לפי ההוראות שהגיעו עם האביזר! שימוש שלא לפי ההוראות עלול לפגום במוצר!

במידה ואתם לא זוכרים, איבדתם את ההוראות, או לא בטוחים- הנה המדריך המלא לניקוי צעצועים:

צעצוע סיליקוני

סיליקון וחומרים לא נקבוביים

החומרים שהכי מומלצים לשימוש לחדירה הם חומרים לא נקבוביים, כך שאין צורך להשתמש איתם בקונדום, אלא פשוט לנקות אותם בין שימוש לשימוש.

החומרים הלא נקבוביים הנפוצים הם: סיליקון רפואי, פלדת אל חלד, זכוכית ולייטקס. 

הנקיון של חומרים לא נקבוביים הוא פשוט- מים וסבון. אפשר להשתמש בסבון מיוחד לצעצועים, או אפילו סבון הידיים שנמצא ליד הכיור. 

לחיטוי, בנוסף לאלכוהול, ניתן להשתמש במים רותחים- במידה ואין איסור (צעצוע עמיד במים, צעצוע שאינו בעל מנוע שעלול להתקלקל), אפשר להשקיע את הצעצוע במים רותחים למשך 3 דקות, ואז לייבש עם נייר סופג או מטלית יבשה. 

בד דמוי עור

דמוי עור

חומר דמוי עור הוא לרוב חומר שאינו נקבובי, ולכן קל מאוד לנקות אותו! 

לניקוי יומיומי של אבק ונוזלים, פשוט להעביר מגבון לח ואחריו מטלית יבשה.

לחיטוי, אפשר להשתמש במטלית עם אלכוהול לחיטוי או תערובת של כף אקונומיקה על 10 כפות מים. אם משתמשים באלכוהול, אין צורך לנקות לאחר מכן. אם משתמשים בתערובת אקונומיקה, רצוי להעביר מטלית לחה כדי להסיר את כל שאריות האקונומיקה.


פלסטיק וחומרים נקבוביים

חומרים נקבוביים הם חומרים שלמרות ניקוי יסודי, עדיין יכולים להכיל חיידקים ושאריות נוזלי גוף. אם הצעצועים שלכם הם לשימוש עם עוד אנשים חוץ מכם, אז רצוי לשים קונדום מעל ולהחליף בכל שימוש. 

החומרים הנפוצים לצעצועי מין שהם נקבוביים הם פלסטיק, סייבר סקין, גומי, ג'לי, עץ וסוגים של קריסטלים.

לניקיון ותחזוקה בין שימוש לשימוש, רצוי לנקות היטב עם מים וסבון. אם יש מרקם מיוחד לצעצוע (נגיד שרוול אוננות), יש לוודא שהסבון והמים מגיעים לכל הקפלים והאזורים בצעצוע. 

לחיטוי עמוק, ניתן להשתמש במטלית עם אלכוהול לחיטוי, או מחטא צעצועים ייעודי. עם זאת, יש לקחת בחשבון שייתכן שבגלל הנקבוביות, לא תקבלו תוצאות מושלמות.

אזיקי עור

צעצועי עור 

עור אמיתי הוא חומר נקבובי, שיש לו באופן טבעי הרבה קפלים וגומחות. זה מה שנותן לו את הטקסטורה יפה והאלסטיות שנדרשת לשוטים. זאת גם התכונה שהופכת אותו לקשה לחיטוי.
בשל תכונות נוספות של העור, חשיפה ללחות וחומרי נקיון שונים יכולה להרוס אותו, לגרום לדליפת צבע, עובש ועוד רעות חולות.

אבל מה אנחנו עושים אם אנחנו רוצים לשמור על הכלים שלנו נקיים? יש 3 גישות נפוצות:

1. "אור שמש וזמן"- הגישה הראשונה טוענת שאור אולטרסגול מהשמש, בשילוב עם זמן, יהרגו כל פתוגן שיש על השוט. אם ניתן לשוט להיות תלוי בשמש ישירה כמה שעות, ואז עוד כמה *שבועות* בארון סגור, אז אנחנו בטוחים.

יתרון- זה חינם וזה מעט עבודה. וזה נכון, לוקח לנגיף הפטיטיס סי כ6 שבועות למות על משטח, גם אם הוא נקבובי.
חסרון- אתם מחכים שבועות. אם אתם מאוד פעילים, אז זה לא עוזר לכם בכלל.
אם יש לכלוך נראה לעין, זה גם לא יוריד אותו והצעצוע יישאר איכסוש.

2. "סבונים ונהנים"- היא הגישה שאפשר לנקות הכל עם מוצרי נקיון מותאמים לעור! מטלית מים לחה אך לא ספוגה, ביחד עם סבון מיוחד לעורות ואז קרם לחות לעורות מעובדים גם ינקה וגם יחזיר את כל הלחות והגמישות לצעצוע.
רק משאירים להתייבש לפחות כמה שעות, או לפי הזמן שכתוב על קרם הלחות שרכשתם, ואתם מסודרים ונטולי חששות.

יתרון- אפשר להשתמש באותו צעצוע עם מספר פרטנרים גם אחרי הקזת דם כל עוד ניקיתם וייבשתם והצעצוע נקי מכל לכלוך.
חסרון- עלויות חומרים (אם כי רובם לא יקרים יחסית לכמות) וחובה לבדוק בפינה מוסתרת שהחומרים אכן מתאימים לעור ולא מסירים צבע או מכתימים.

3. "מה הסטטיסטיקה?"- הגישה שטוענת שהסטטיסטיקה של הידבקות במחלות במיוחד איידס והפטיטיס מדם שהתייבש או נספג בשוט היא נמוכה לאללה, ואין צורך לדאוג לשווא.

יתרון- אפס מאמץ. ממש אפס.
חסרון- לא תמיד הסטטיסטיקה לטובתכם. במיוחד אם אתם מצליפים עד פציעת עור.  
 


כמו כן, רצוי לאחסן את השוטים שלכם וצעצועי העור במקום סגור (ארון, שקית בד), שלא יעלו אבק. במידה ואתם משתמשים רק מדי פעם, תעבירו מטלית לחה להסרת האבק, ותחטאו רק לפי הצורך. 


מה עוד חשוב לדעת?

הבריאות שלכם תלויה לא רק בנקיון, אלא בהרגלים. 

אם אתם משחקים עם הצעצועים לבד, על עצמכם, שטפו ישר אחרי השימוש, ייבשו היטב כדי להימנע מהיווצרות עובש, ואחסנו בשקית בד סגורה כדי שהצעצוע לא יעלה אבק. נכון שלפעמים אחרי אורגזמה טובה לקום לכיור זה הדבר האחרון שיש לכם כוח אליו, אבל אולי קצת מים קרים יעוררו אתכם ולא רק ישמרו על נקיון הצעצועים. 

אם אתם משחקים עם אנשים נוספים, דברו איתם על מחלות מין ומה הם מרגישים לגבי צעצועים משותפים:
האם הם מעדיפים שיהיו צעצועים שהם רק שלהם? האם הם מוכנים לחלוק צעצועים כל עוד יש שימוש בקונדום, או שהם עוברים חיטוי יסודי בין הפרטנרים?
האם צעצועים אשר גרמו לפציעה שגרמה לדימום יישארו יעודיים לאותו פרטנר שדימם? האם פרטנר עם מחלות מין מדבקות יקבל סט צעצועים שאותו לא חולקים, גם לא עם קונדום?

אלו שאלות מאוד חשובות שקריטיות לא רק לבריאות המשתתפים, אלא להסכמה ולתחושת הבטחון. 

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.