ביקורת ספר- Playing Well With Others

בין אם אתן חדשותים לעולם הבדס"מ והקינק ובין אם צברתם כבר כמה פסים על החגורה (או מהחגורה) במשחקים זוגיים בפרטיות הביתית, אם אתן מעוניינותים לצאת אל העולם הגדול שנקרא "קהילת הבדס"מ"- זה הספר לקרוא!


מילה על המחברים:

לי הארינגטון, מחנך למיניות ומגדר מזה כשני עשורים. את הרצאותיו הוא מעביר בעיקר בארצות הברית (שם הרצה בכל המדינות) ובעל רזומה עשיר של מעל 700 קורסים וסדנאות בהנחייתו. הנושאים בהם הוא עוסק כוללים מגוון רחב של תחומים-
מגדר, זהות ופסיכולוגיה, מערכות יחסים אלטרנטיביות, מיניות מקודשת ושאמאניזם, קינק, בדס"מ, מיניות וחושניות.

למידע נוסף על הרצאות, סדנאות, ספרים והפודקאסט שלו, הכנסו לעמוד הבית. התמכרות מובטחת. 

מולינה וויליאמס האס, גם היא אושייה בתחום החינוך המיני בארצות הברית, שחקנית, סופרת וחברה בתת-קהילת העור (ואף זוכת התואר International Ms. Leather לשנת 2010!). מולינה עוסקת לרוב בנקודות הרגישות שנמצאות בחיבור בין בדס"מ לטאבו בכלל ול"משחקי גזע" (Race Play) בפרט.
רוצות לשמוע על הפעם ההיא שבה הטרילה "מכירת שפחות פומבית" כדי להרביץ קצת ממשנתה הפוליטית באירוע? הכנסו לפודקאסט (הנפלא!) של טינה הורן והקשיבו לראיון עם מולינה.


הספר "לשחק יפה עם אחרותים" הוא מדריך ידידותי למשתמש להיכרות עם תרבות הקינק ולחיבור הקהילתי. בעוד שלא חסרים מקורות ללימוד הפרקטיקות הבדס"מיות- איך לקשור ואיך להקשר, איך לתכנן סשן אימפקט, לשחק במחטים, באש, נוזלי גוף (Oh, my), הספר הזה לוקח על עצמו ללמד אותנו איך להתנהג בציבור.

כבר בתחילתו, הספר מעודד אותנו לשאול את עצמנו שאלות- מה מניע אותנו לרצות לקחת חלק בקהילה? מהם הצרכים והרצונות שלנו? גם בהמשך, כשנלמד איך להתנהג בסביבה, הספר שם דגש לא רק על היחס שלנו כלפי האחר, אלא בראש ובראשונה היחס שלנו כלפי עצמנו- איך לכבד את עצמנו ואת התהליך שאנחנו עוברים, איך לשמור על כנות ויושרה פנימית ולהקשיב לתחושות הבטן שלנו ולא לתת לאף אחד להכניס אותנו למקום שבו אנחנו לא מעוניינות להיות. 

הספר כולל פירוט נרחב על סוגי אירועים קהילתיים, עצות שימושיות על איך להיכנס לקהילה מבחוץ, מה לצפות מכל סוג של מפגש, איך כדאי להתכונן מראש, מה לשאול את המארגנים, מה ללבוש- כל מה שצריך לדעת כדי להגיע למקום חדש עם מקסימום תחושת ביטחון ומינימום סיכון שתדרכו למישהו על האצבעות.

ככל שמעמיקים לתוך הספר, המידע נהיה יותר מדויק ופחות כללי, ונלמד איך להתנהל סביב אירוע (ניהול תקציב, מה ואיך לארוז…), איך לתקשר עם חברות הקהילה ולייצר קשרים חדשים למטרות שונות, איך לנהל שיח גבולות עם פרטנרים חדשים, איך לתווך את סגנון החיים הקינקי לאנשים המקיפים אותנו בחיי היומיום, איך לתקשר עם פרטנרים בתוך מסגרות של מערכות יחסים אלטרנטיביות, איך לדאוג לבריאותנו הפיזית והנפשית, איך לא לפגוע בחברי הקהילה ולכבד את הקינקים והפטישים השונים גם אם אינם כוס התה שלך ועוד המון נושאים חשובים.

לאורך כל הספר משובצות אנקדוטות וסיפורים אישיים של מחבריו, המקנות לו מגע אישי והומוריסטי.


לדעתי מדובר בספר חובה עבור קינקסטרים מתחילים שרוצים להכיר את עולם הבדס"מ טוב יותר, לקחת חלק בקהילה, ללמוד מושגים ולרכוש כלים חשובים להתנהגות עם פרטנרים חדשים ומול הקהילה. חברות קהילה ושחקנים ותיקים יכולים לדפדף בקלילות על ראשי הפרקים ולהחליט מה לקחת מהספר ומה לא. כנראה שעבור קינקסטרים משופשפים לא תהיה הרבה אינפורמציה חדשה, אבל בשביל 1.99$ באמזון לגרסת קינדל שווה להחזיק את הספר לעיון מדי פעם בספרייה הוירטואלית.


הביקורת נכתבה ע"י מבקרת הבית מאיה רביד. 

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.