ביקורת ספר- סורגי התשוקה

"סורגי התשוקה" של יולנדה הירש סופר הוא ספרה השישי של הסופרת, והחלק הראשון בסדרת "בשליטה".

הספר מתאר את סיפורם של זוג פמדום (שליטה נשית) אשר מוצאים זה את זו במועדון בדס"מ חתרני, ומחפשים לשוב ולחוות את מה שחשו לראשונה, גם אם לא בזרועות אחד של השני.

הסיפור מתרחש בתקופה לא ברורה בארה"ב, ומגלם את סיפורם של ג'ורג'- איש עסקים מצליח וקר, אשר מגלה כיצד לאבד שליטה, ושל בטי- אישה שאיבדה הכל ומוצאת בבדס"מ דרך להחזיר את השליטה לידיה. 

הסופרת ידועה ככותבת ארוטית, אך זאת סדרת הספרים הבדסמית הראשונה שלה. עקב זאת, היה זה צפוי שבספר יהיו אלמנטיים ארוטיים רבים, ונקודת מבט ונילית שמתמקדת ביחסי המין.


אזהרת ספויילר החל מכאן:

הספר מתחיל בהקדמה שלדעתי מופרכת לחלוטין- בהקדמה ג'ורג' מספר על כך שהוא ובטי נשואים באושר כבר מספר רב של שנים, והוא רוצה להעלות את סיפורם על הכתב, אך אשתו מבקשת שיולנדה הירש סופר תכתוב את סיפורם. ההקדמה מלאה בהילול הסופרת, וקשר לא ברור: כיצד זוג אמריקאי למשעי יודע על סופרת ארוטית ישראלית שאינה מוכרת במיוחד, ואפילו אתרה הוקם רק בעברית?

משם הסיפור רק הולך וגורם לאנטיגוניזם רב. שתי הדמויות הראשיות אינן אמפטיות בלשון המעטה:

ג'ורג' הוא אדם כה מנוכר שמפטר את אחיו ברגע של זעם, וכאשר הוא מוצא את עצמו חושב על המלכה שהכיר במועדון הפטיש (הרי היא בטי), כופה מערכת יחסים על זונה ששכר, ומכריח אותה לשלוט עליו תוך כדי שהוא מנסה לשלוט עליה, בצורה שהיא לא הגיונית או מתקבלת על הדעת.

לעומת זאת, בטי היא אנוכית להחריד שמנצלת את נשלטיה בכל עת. כמו כן, היא נשארת במערכת יחסים רעילה ואלימה בשביל הנוחות שהפרטנר מביא לה, ובשביל הסטטוס הגבוה. 

בתום הספר, כאשר ג'ורג' ובטי מבינים שמצאו זה את זה, לא חשתי כל שמחה עבורם אלא פשוט רתיעה עמוקה מזה ששני אנשים כה אנוכיים יהיו ביחד ולא ילמדו שום לקח מהמעשים האיומים שהם עשו במהלך הספר בלי כמעט שום השלכה על תהליך הגדילה האישי שלהם.

סוף ספויילר


הכתיבה של יולנדה הירש סופר זורמת, אך מנוקדת בהרבה שגיאות כתיב והקלדה, כמו כן טעויות בנקודת המבט ושאר בעיות עריכה שיכלו להיפתר בקלות עם עריכה הגונה.

נראה כי הסופרת אכן ניסתה לחקור את עולם הבדס"מ, אך חקרה אותו דרך עולם הפורנו ולא דרך העולם האמיתי. התיאורים היו רדודים וקלישאתיים לרוב, והתמקדו ביחסי מין ונילים לחלוטין של חדירת פין לפות, בהקשר של סשן בדסמי. ברוב הספר התיאורים הבדסמיים היו כהערת אגב כדי לסבר את האוזן, ולא באמת היו ברורים למי שלא בקיא בתחום ובאקטים השונים.

אני חשה כי היצירה לא רלוונטית לקהל היעד הבדסמית כלל, ואולי מיועדת בכלל לנשים מבוגרות שרוצות לקרוא ארוטיקה "מתובלת" בלי להתעסק בנושאים האמיתיים של הקהילה, אלא רק לתאר אסתטיקה קינקית בסצנות השונות. במידה וזה אכן קהל היעד, אינני בטוחה שתיאורים של דמויות כה רעילות לא ירתיעו את הקוראת הממוצעת.

הספר אמנם נוח לקריאה, ומעביר את הזמן היטב, אך בהחלט לא נופל לקטגוריית ספרות בדסמית ודורש מקצה שיפורים בתחום העריכה.

בסדרה זו ישנם עוד 2 ספרים, שימשיכו את סיפורם של בטי וג'ורג' ומה קורה בחייהם מרגע שמצאו זה את זו שנית.

ניתן לקרוא עוד על הסופרת באתרה: https://yolandahirshsofer.co.il/

ולהשיג את הספר גם באתר, וגם דרך אינדיבוק.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.