ביקורת ספר- משחק התחושות

"משחק התחושות" של ליירה אור הוא ספרה הראשון (או היחידי שיש עליו מידע במרשתת) של הסופרת, והוא מסוגת הרומן הארוטי.

הספר מתאר את סיפורה של מאיה, חוקרת מצבי תודעה מיוחדים, אשר נכנסת למערכת יחסים מינית עם אלון, נוירולוג דומיננטי שהיא פגשה בהרצאה. 

הציטוט הבא, שמופיע בפרק הראשון, מתאר לדעתי הרבה מהלך הרוח:

הוא המשיך לדבר בקול העמוק שלו, שכמו כישף אותי ונטע אותי במקום. "אני הולך עכשיו. בעוד חצי שעה בערך אני אשלח לך הודעה. בהודעה אכתוב לך בדיוק לאן להגיע ומתי. כשתגיעי לשם את תעשי בדיוק מה שאני אומר לך לעשות. בלי להתווכח. ואם תהיי ילדה טובה, את תקבלי בדיוק את ההשראה שאת צריכה כדי להמשיך."

הכתיבה של ליירה אור מעניינת וזורמת מאוד, ולכן מאוד הופתעתי שהספר התברר כארוטיקה בלבד ולא כרומן כפי שמצופה מהתיאור.
התיאורים הלא מיניים של ליירה מאוד עשירים ומכניסים לעולם, ונראה שיש לסופרת תשוקה עזה לאופנה ולאוכל לא פחות מתשוקתה לקינק.
גם הדמות של מאיה היא דמות נשית נהדרת- היא אינטליגנטית ומודעת ליתרונות שלה, אך עדיין חסרת בטחון באופן מעורר הזדהות ומפכח. 

עם זאת, אני אישית התאכזבתי ממספר אלמנטים בספר- בעיקר מהיותו ארוטיקה ולא עלילתי כמעט (שעבורי זה פספוס בהתחשב ביכולת הכתיבה של הסופרת). 


אזהרת ספויילר החל מכאן:

נושא שהפריע לי עד מאוד בספר זה שמאיה לכאורה חוקרת את נושא הבדסמ- היא קוראת גם מאמרים אקדמיים וגם מקורות מידע קהילתיים במרשתת, אבל הם לא מקיימים באף שלב שיח מקדים נורמלי, היא לא שואלת שאלות על הנעשה לה או מה שצפוי לקרות לה.
גם המונחים ששניהם יודעים נראים מאוד חלקיים- בתור חוקרת מצבי תודעה, הייתי מצפה שהיא לא תדע רק מה זה סאב ספייס אלא גם מה זה סאב דרופ, כאשר אלון (שולט מנוסה לכאורה) יודע מה זה דרופ אבל לא מה זה ספייס.
בפעם היחידה שהיא נכנסת לדרופ הוא מתנצל ומאשים את עצמו שהוא לא נתן לה אפטר קר, אך הוא לא נתן לה זאת גם במפגשים הקודמים לכך והיא גם מעולם לא דיברה על כך איתו.
אם היה מדובר בדמות פחות חוקרת מטבעה, הייתי זורמת עם הסיטואציה. הרי לא פעם א.נשים נכנסים לבדסמ מתוך מערכות יחסים ורק בדיעבד לומדים על הנושא. אך אם כבר השקעת וכתבת שהדמות חקרה את התחום, ראוי שהיא תתנהל בהתאם.

"מהם הגבולות שלי? האם דיברנו על זה? האם הוא יודע? האם אני יודעת?"

גם העלילה המועטה הרגישה לי מוזרה ולא מתאימה לדמויות או לקצב השתלשלות האירועים. אני התקשיתי להבין כיצד היא נכנסה לסיטואציה בכזאת קלות למרות חששותיה, מתי אלון התאהב בה כאשר רוב מה שהם עושים זה מין קינקי ובקושי מדברים, ומדוע היא בכלל בקשר כזה.

כמו כן, החלקים המדעיים המועטים שכן מצוינים אינם ברורים ממש, והייתי שמחה שהיו מוסברים לפחות מעט.

סוף ספויילרים


הספר הוא נהדר ברגע שמסתכלים עליו כארוטיקה נטו ולא כרומן ארוטי. לי אישית לקח הרבה זמן להבין שאני צריכה להפסיק לחפש עלילה ולנסות ליהנות מתיאורי המין הרבים, אך ברגע שעשיתי את השינוי המחשבתי, הקריאה הייתה נעימה.

הוא מתאים מאוד למי שמחפש לקרוא תיאורים מיניים שמתחילים יחסים וניליים והופכים לקינקיים יותר ויותר בהדרגה ככל שמתקדמים בקריאה, או מי שמחפש השראה באופן לא סליזי או פורנוגרפי מדי.
הוא לא מתאים לדעתי למי שמחפש לקרוא על סצנות בדסמיות מורכבות או שאינן מתרכזות במין עם אלמנטים בדסמיים.
אני חשה שהיצירה רלוונטית בעיקר לקינקסטרים מתחילים, סקרנים או חובבי אסתטיקה קינקית, ופחות לקהל הבדסמי.

במידה והסופרת תכתוב ספרים עם עלילה יותר בשרנית ופחות תיאורי מין, אני מאוד אשמח לקרוא וליהנות מכתיבתה הסוחפת.

ניתן לרכוש את הספר במספר מקומות, ביניהם אינדיבוק, עברית וסטימצקי.


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.